NECESSITATS BÀSIQUES
Els serveis relacionats amb les necessitats bàsiques
On poden dormir, menjar, dutxar-se o rentar la roba persones en situació de sense llar. I també rebre acompanyament i orientació.
Centre diürn Folre

Definició del servei
Centre de dia per a l’acompanyament, la cura i el suport a les persones en situació de sense sostre i sense llar a Badalona. Vol ser un espai de referència per a aquestes persones, que a més de proveir algunes necessitats bàsiques, permeti establir vincles i relacions de confiança.
35 places
Què ofereix
Acompanyament social i cobertura de serveis bàsics d’higiene (dutxes i bugaderia), servei d’esmorzar i servei de consigna així com un espai de relació i activitats diàries.
A qui va adreçat
Persones majors d’edat en situació d’exclusió social, sense llar o residint en habitatges on no puguin cobrir les necessitats bàsiques. Sense ingressos econòmics o amb insuficiència per poder cobrir les seves necessitats de manera autònoma.
Gestiona
Sant Joan de Déu Serveis Socials.
4 professionals i 10 persones voluntàries.
Com accedir
- A través de derivació i coordinació prèvia amb EDAPSS, SBAS, parròquies, CAP i d’altres serveis especialitzats.
- Per accés directe, acudint al recurs per iniciativa pròpia.
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 8:30 a 13:30 h
Contacte
Tel.: 673 192 982
E-mail: serveissocialsbarcelona.comunicacio@sjd.es
Web: https://www.sjdserveissocials-bcn.org/
Adreça: C/ Dos de Maig, 16 08911 Badalona
Centre de pernocta Can Bofí Vell

Definició del servei
Centre de pernocta de primera acollida per a persones en situació de sense sostre.
45 places
Què ofereix
Pernocta, sopar, esmorzar, acompanyament i supervisió de l’equip educatiu per promoure l’autonomia personal i la millora de les relacions i la convivència.
A qui va adreçat
Persones majors de 18 anys que dormen i/o viuen al carrer.
Gestiona
L’equip de detecció i atenció a persones sense sostre (EDAPSS) del Programa d’abordatge integral a les persones sense llar del Departament de Programes d’Acció de Ciutat de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Badalona.
3 tècnics i 3 professionals de la Cooperativa Suara.
Com accedir
A través de l’EDAPSS:
- De forma presencial a les dependències de l’edifici el Viver.
- Mitjançant derivació per la Guàrdia Urbana o de la Xarxa de Salut (hospitalitzacions, rehabilitacions, emergències).
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 8 a 15 h
Contacte
E-mail: sensesostre@badalona.cat
Adreça: Plaça de l’Assemblea Catalunya, 9-12 08911 Badalona (edifici el Viver)
Operació hivern

Definició del servei
Servei que s’activa en el període estacional de l’hivern (del 20 de desembre al 20 de març), on la baixada de temperatura i les condicions climàtiques són un factor de risc per a les persones que dormen al carrer.
Què ofereix
Atenció al Centre de pernocta de Can Bofí Vell de forma continuada, possibilitant la cobertura de les necessitats bàsiques d’alimentació (esmorzar, dinar i sopar), la pernocta i la realització d’activitats educatives i lúdiques. Acompanyament a través d’un pla de treball individual.
A qui va adreçat
Persones majors de 18 anys que dormen i/o viuen al carrer.
Gestiona
L’equip de detecció i atenció a persones sense sostre (EDAPSS) del Programa d’abordatge integral a les persones sense llar del Departament de Programes d’Acció de Ciutat de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Badalona.
4 tècnics i 4 professionals de la Cooperativa Suara.
Com accedir
A través de l’EDAPSS:
- De forma presencial a les dependències de l’edifici el Viver (de dilluns a divendres de 8:00h a 15:00h).
. - Mitjançant derivació per la Guàrdia Urbana o de la Xarxa de Salut (hospitalitzacions, rehabilitacions, emergències).
Horari d'atenció
El servei funciona les 24 hores al dia de dilluns a diumenge.
Contacte
E-mail: sensesostre@badalona.cat
Adreça: Plaça de l’Assemblea Catalunya, 9-12 08911 Badalona (edifici el Viver)
Servei d’atenció Càritas

Definició del servei
Acollida i acompanyament de Càritas Diocesana de Barcelona i les diverses Càritas parroquials. Valoració del suport en la cobertura de necessitats bàsiques, orientació laboral i assessorament jurídic, en funció de la situació de cada persona i de si aquesta ha acceptat un procés d’acompanyament.
Què ofereix
Un espai d’escolta, informació, orientació, derivació i d’acompanyament.
A qui va adreçat
Persones majors d’edat en situació de sense llar.
Gestiona
Càritas Diocesana de Barcelona.
Com accedir
Sol·licitar entrevista d’atenció presencial o telefònicament.
Horari d'atenció
De gener a maig: de dilluns a dijous de 9 a 14 h i dilluns i dimecres de 15 a 17:30 h
De juny a setembre: de dilluns a dijous de 9 a 14 h
Contacte
E-mail: mgarcia@caritas.barcelona
Adreça: C/ St. Marc 19, baixos, 08918 Badalona
ALTRES SERVEIS D’ACTUACIÓ DAVANT EL SENSELLARISME A BADALONA
Taula Sense Llar
Des de Taula Sense Llar de Badalona estem compromesos a treballar de forma coordinada en l’acompanyament i atenció als homes i dones que viuen al carrer. Fent sensibilització social i incidència política, amb l’objectiu de promoure els drets fonamentals de totes les persones.

Atenció i
intervenció al carrer

Habitatge /
Allotjament

Serveis
complementaris
ALTRES SERVEIS D’ACTUACIÓ DAVANT EL SENSELLARISME A BADALONA
Taula Sense Llar
Des de Taula Sense Llar de Badalona estem compromesos a treballar de forma coordinada en l’acompanyament i atenció als homes i dones que viuen al carrer. Fent sensibilització social i incidència política, amb l’objectiu de promoure els drets fonamentals de totes les persones.

Atenció i
intervenció al carrer

Habitatge /
Allotjament
